Over ons

Visie

Onze kinderen groeien op in een veranderende maatschappij. Dat vraagt om een doorlopende onderwijsontwikkeling.
Op basisschool Leerrijk verbinden wij het leren met de wereld om ons heen en creëren zo samenhang.
We koesteren de eigenheid van de school, collega’s en de kinderen en vinden het belangrijk vanuit die eigenheid verder te ontwikkelen.
Dat kan optimaal in een LeerRijke omgeving waarin vertrouwen, welbevinden en de talenten van iedereen voorop staan.
We kijken met een brede blik naar wie de kinderen zijn en wat ze nodig hebben en sluiten hierbij aan. Het proces is minstens zo belangrijk als het resultaat.
Zo leren kinderen keuzes maken vanuit vertrouwen in zichzelf en de ander, om hun weg te vinden in de maatschappij om daarin een bij hen passende bijdrage leveren.

Missie         
                                                         Op LeerRijk leer je leren
                                           vanuit vertrouwen in jezelf en de ander
                                         en krijg je betekenisvol onderwijs op maat.

 
Onze kernwaarden:

Respect:
Iedereen mag er zijn.

Samen:
Omdat we geloven in de kracht van samen.

Eigenaar zijn:
Regie over je eigen leerproces.

Passie:
We gaan ervoor!
 

Dat betekent voor de bouwstenen van ons onderwijs:

KINDEREN

Kinderen mogen zich in hun eigen tempo ontwikkelen en zijn betrokken bij hun leerproces, middels kindgesprekken over hun eigen ontwikkelingslijnen en doelen.  We passen de organisatie van ons onderwijs aan de onderwijsbehoeften aan.
We kijken met een brede blik naar ontwikkeling van kinderen en gaan uit van de talenten.
Kinderen leren ontdekkend, ook buiten de grenzen van het eigen klaslokaal. We vinden het onderwijsproces minstens zo belangrijk als het resultaat, daarom maken kinderen hun leerproces zichtbaar in een portfolio.
Samenwerken en vol vertrouwen, zelfstandig leren leren onder het motto: “Van plofklas naar scharrelkinderen".

LEERKRACHTEN

We geloven in de eigenheid van ieder kind, daarom sluiten we aan bij de talenten en onderwijsbehoeften van kinderen. Daarbij zijn leerlijnen, doelen en het proces, leidend.
Leerkrachten hebben zicht op de ontwikkeling van kinderen en maken hen mede-eigenaar van hun eigen leerproces, middels kindgesprekken. We maken ons sterk/hard (met hart) voor een sterk pedagogisch klimaat. 
We staan open voor onderwijsontwikkeling en zijn, voortdurend, met elkaar in gesprek over ons onderwijs, en stellen bij om ons onderwijs steeds weer te ontwikkelen.

OUDERS

Ouders worden gezien en gehoord en zijn actief betrokken bij het onderwijs van hun kind(eren) en ambassadeur van de school. Ouders vinden de brede ontwikkeling van hun kind en het plezier in leren leren belangrijk en zijn hier met de leerkracht en hun kind over in gesprek.
Ouderbetrokkenheid maakt het onderwijs krachtiger!  

LEIDINGGEVENDE(N)

De leidinggevende(n) hebben een helicopterview, waarbij zij oog en oor hebben voor de leerkrachten, kinderen en ouders en ieders eigenheid waarderen.
Zij zetten doelen, helder en transparant, vanuit visie uit en monitoren deze en zorgen voor focus op onderwijs en onderwijsontwikkeling.
Zij geloven in eigenaarschap en geven daarom leerkrachten de ruimte om hun vak uit te oefenen.
We staan er als team samen voor, ieder met zijn eigen talenten en verantwoordelijkheid.

OMGEVING

Ons onderwijs staat in verbinding met de wereld, is betekenisvol, zodat kinderen leren inzien waarom ze iets leren. We creëren een rijke, uitnodigende leeromgeving, met verschillende werkplekken, zowel binnen als buiten, die kinderen aanzet tot onderzoekend leren.
Kinderen zijn betrokken door betekenisvol onderwijs, daarom halen we de maatschappij de school in en gaan we de maatschappij in.
We zetten digitale middelen in om kinderen op hun eigen niveau te laten werken en ontwikkeling visueel te maken.

Neem contact met ons op